Vă aducem la cunoștință că pentru o navigare cat mai ușoară acest site utilizează fișiere de tip cookie. De asemenea, am actualizat politica site-ului pentru a ne conforma cu Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea, vă rugăm să citiți și să înțelegeți conținutul Politicii de Utilizare a Cookies și Politicii de Prelucrare a Datelor.

Prin continuarea navigării pe site confirmați acceptarea politicii de utilizare a cookies si a politicii de prelucrare a datelor.

Sunt de acord

Meniu
Accesibilitate
Contact

Procedura de autorizare comercială

Procedura de autorizare comercială
Procedura de autorizare comercială

Potrivit dispoziţiilor art.5 alin.(1) din OG nr.99/2000 privind comercializarea produselor și serviciilor de piaţă, orice exerciţiu comercial se desfășoară numai de către comercianţi autorizaţi în condiţiile legii, iar potrivit art.6 alin.(1) și (2) din același act normativ: comerţul în zone publice se desfășoară în structuri de vânzare cu sediu fix sau ambulant. Exercitarea activităţii de comercializare în zone publice este supusă acordului autorităţilor administraţiilor publice locale sau ale sectoarelor Municipiului București, după caz, cu respectarea regulamentelor proprii ale acestora și a planurilor de urbanism. Având în vedere prevederile legale sus menţionate Consiliul Local Grozești a adoptat Hotărârea nr. 26/28.06.2024 privind aprobarea Regulamentului pentru desfășurarea activităților comerciale și a serviciilor de piață pe raza comunei Grozești, județul Iași Prin regulament se stabilește procedura de obţinere a acordului/autorizaţiei/avizului de funcţionare de către persoanele fizice și juridice, care exercită activităţi de comercializare a produselor și serviciilor de piaţă în zone publice sau în orice zonă de altă natură destinată folosinţei publice, în structuri de vânzare cu sediu fix ori ambulant, permanent, temporar sau, după caz, sezonier pe teritoriul comunei Grozești. Potrivit art.2 lit.b) autorizaţia de funcţionare este actul administrativ cu caracter individual, prin care se stabilesc condiţiile de desfășurare a activităţilor de alimentaţie publică ( restaurant Cod CAEN 5610, bar Cod CAEN 5630 Taxa pentru emiterea autorizatiei de funcționare, precum si taxa pentru vizarea anuală a acestuia sunt prevazute în Codul Fiscal al Romaniei și în Hotararea Consiliului Local Grozești privind stabilirea nivelurilor taxelor și impozitelor locale în comuna Grozești.
Acte necesare
A. Copii după următoarele documente (conform HCL Grozești nr. 26/2024)
• B.I/C.I administrator/persoana care depune documentația de autorizare;
• Certificat de înregistrare eliberat de Oficiul Național al Registrului Comerțului B.I/C.I asociat;
• Anexa sau certificatul constatator pentru punctul de lucru conform Legii nr.261/1990 privind Registrul Comertului cu modificarile si completarile ulterioare respectiv Legii nr.359/2004 privind simplificarea formalitatilor la inregistrarea in registrul comertului a persoanelor fizice autorizate , înterprinderi individuale, înterprinderi familiale și persoane juridice cu modificările și completările ulterioare.
• Actul constitutiv al societății, statutul, contract de societate sau certificate de înregistrare mentiuni și rezoluția de la Oficiul Registrului Comertului în baza prevederilor OUG nr.44/2008 privind desfășurarea activităților economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderi individuale și întreprinderi familiale.
• Actul de deţinere al spaţiului (vânzare - cumpărare, contract de închiriere/subînchiriere cu acordul proprietarului, comodat, etc) din care să reiasă suprafața desfășurată a structurii de vânzare.
• Certificat constatator din care sa rezulte starea la zi a firmei - eliberat de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, valabil la data depunerii cererii de emitere/prelungire a autorizaţiei de functionare;
• Avize/acorduri/autorizații emise de alte autorități/instituții publice în funcție de specificul activității care urmează a fi autorizată, precum și a spaţiului în care urmează să se desfășoare activitatea comercială:
a) autorizaţie mediu sau declaratie pe proprie răspundere că sunt mai puţin de 100 (una sută) locuri (conform Ordinului Nr.1798/2007, modificat și completat prin Ordin Nr.3839/2012);
b) autorizaţie PSI-după caz;
c) autorizație sanitară de funcţionare / Nota de constatare / Proces verbal de constatare a condițiilor igienico-sanitare / Notificare;
d) document de înregistrare sanitară-veterinară și pentru siguranța alimentelor;
• Dovada achitării tuturor datoriilor față de bugetul local
• Dovada achitării taxei pentru emiterea autorizaţiei de funcţionare.
• Alte acorduri și avize ale organelor de specialitate (pentru medici, farmacii).
• Declaraţie pe proprie răspundere privind respectarea prevederilor Legii 50/1991, republicată în 2004 cu modificarile și completările ulterioare

Deschide Regulamentul privind desfășurarea activităților comerciale și a serviciilor de piață pe raza comunei Grozești, județul Iași de aici.
Deschide cererile pentru obținerea autorizării comerciale aici.
Deschide declarațile privind desfășurarea activității economice aici.
Deschide acordul privind desfășurarea activității economice aici.